هنرداریمجلههنر های تزئینی و دکوراسیوشمع سازی هنر سودآور خانگی با هزینه کم

    شمع سازی هنر سودآور خانگی با هزینه کم

    شمع سازی هنر سودآور خانگی با هزینه کم

    شمع سازی هنر سودآور خانگی با هزینه کم

    روشن کردن شمع و درخشش ملایم آن به آرامش ذهن کمک می کند. شمع ها به دلیل خواص تسکین دهنده و آرامش بخش ، اغلب توسط درمانگران مانند ماساژورها برای ایجاد یک محیط فوق العاده آرام در اتاق های درمان استفاده می شوند. شمع ها برای هر اتاقی از خانه جلوه خاصی ایجاد می کنند. با روشن کردن شمعی معطر در خانه وقتی بوی عطر آن احساس می شود باعث میشود استرس از بین برود و  حس خوب ایجاد شود. شمع ها تقاضای زیادی در بازار دارند و در سبک ها ، رنگ ها و اشکال مختلف با رایحه ای عالی در دسترس هستند.

    شمع سازی یکی از بهترین مشاغل کوچک است .هزینه راه اندازی کمی دارد ، به تجهیزات زیادی احتیاج ندارد و می توان آن را در خانه انجام داد. شمع سازی به شما این امکان را می دهد که با شکل ، عطر و رنگ ها  محصولی زیبا  را ایجاد کنید .


     

    مراحل ساخت شمع  :

    موارد مورد نیاز برای ساخت یک شمع : موم ، فیتیله ، دماسنج ، ظرف مناسب برای ذوب کردن موم، قالب ، قاشق چوبی  و روغن های معطر (اختیاری است)



     

    مرحله اول آماده سازی موم برای ذوب شدن:


    1. موم قلب شمع است. انواع مختلف موم برای ساخت شمع عبارتند از :
    • موم پارافین

    نوعی موم سنتی برای ساخت شمع است و هنوز هم محبوب ترین موم است. به این دلیل که به سرعت ذوب می شود ، ارزان است و به راحتی میتوان به آن عطر و رنگ اضافه کرد و برای مبتدیان مناسب است. با این حال ، باید توجه داشت که هنگام ذوب شدن این موم مواد شیمیایی تولید میشود.

    • موم سویا

    این موم از سویا ساخته شده و  به دلیل استفاده آسان  و همچنین به این دلیل که به راحتی پاک می شود محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این موم سازگار با محیط زیست و قابل تجدید است. موم سویا همچنین آهسته تر از سایر موم های دیگر می سوزد.

     

    • موم زنبورعسل طبیعی
    • این موم دارای ویژگی های تصفیه کننده هوا است. رنگ آن به‌طور طبیعی طلایی است و همچنین دارای رایحه‌ای لطیف و شیرین است. امکان اضافه کردن رایحه های دیگر به موم وجود ندارد . موم طبیعی معمولا گران‌ترین گزینه است.

     

    • همچنین می توانید از شمع های قدیمی که سوخته یا نیمه کار کرده هستند استفاده کنید. استفاده از شمع های قدیمی یک روش عالی برای بازیافت موم است. به سادگی آنها را همانند موم های دیگر ذوب کنید.

     

    2. قبل از شروع باید محل کار خود را آماده کنید. باید روزنامه ، حوله و یا پارچه ای را روی سطحی که روی آن کار می کنید قرار دهید.

     

    3. موم را خرد کنید. تکه های کوچکتر موم بهتر از تکه های بزرگتر ذوب می شوند. زمانی که قطعات موم کوچکتر باشد، موم با سرعت یکسان ذوب می شود.

     

    1. یک قابلمه متوسط یا بزرگ را تا نیمه از آب پر کنید. توجه داشته باشید که فضای کافی در ظرف برای یک ظرف کوچکتر وجود دارد. شما از ظرف کوچکتر برای ذوب  کردن موم استفاده می کنید .

    مرحله دوم ذوب شدن موم :

    1. تکه های موم را در ظرف کوچکتر و مقاوم در برابر حرارت قرار دهید. این ظرف کوچکتر را داخل ظرف بزرگتر قرار دهید . توجه: نمی توانید موم شمع را مستقیماً روی حرارت قرار دهید ، چون در این صورت آتش می گیرد یا تبخیر می شود. حرارت را زیاد کنید تا آب بجوشد. آب جوش به آرامی موم را ذوب می کند.

    به خاطر داشته باشید که تمیز کردن موم کار دشواری هست و بهتر است یک ظرف ارزان قیمت و مناسب مخصوص ساخت شمع استفاده کنید.



    1. از دماسنج برای اندازه گیری دمای موم استفاده کنید

    موم پارافین باید ذوب شود تا به دمای 122 تا 140 درجه فارنهایت (50 تا 60 درجه سانتی گراد) برسد. موم سویا باید به دمای 170 تا 180 درجه (76.6 و 82.2 درجه سانتی گراد) برسد و همچنین موم زنبور عسل باید ذوب شود تا به حدود 145 درجه (62.7 درجه سانتی گراد) برسد. شمع های قدیمی باید در دمای 185 درجه (85 درجه سانتی گراد) ذوب شوند. فتیله های قدیمی را با انبر بردارید.

    3. وقتی موم شمع شما ذوب شد ، وقت آن است که روغن های معطر را اضافه کنید. باید طبق  دستورالعمل های موجود در بسته موم ، روغن معطر را اضافه کنید. به سادگی آن را در موم ذوب شده خود بریزید و چند ثانیه هم بزنید.


     

    4.رنگ مورد نظر را اضافه کنید. رنگ خوراکی معمولی در شمع ها کاربرد ندارد زیرا آنها بر پایه آب هستند. میتوانید از رنگ های روغنی یا خرده های مداد شمعی استفاده کنید . به طور کلی می توانید از رنگهای مخصوص شمع استفاده کنید. رنگ نیز باید طبق دستورالعمل های موجود در بسته موم اضافه شود و خوب موم را به هم بزنید.

    مرحله آخر قالب گیری موم :

    1. برای قالب شمع می توانید از شیشه های سس ، مربا ، فنجان های قدیمی و در واقع از هر نوع ظرفی که می دانید می تواند در برابر حرارت مقاوم باشد، استفاده کنید.
    2. قالب را روی یک سطح صاف قرار دهید،  فیتیله باید در مرکز قالب شمع قرار داشته باشد. قبل از ریختن موم فیتیله باید به ته ظرف شما وصل شود. می توانید فتیله را در موم ذوب شده فرو ببرید و آن را به ته قالب مورد نظر بچسبانید. اجازه دهید موم پنج دقیقه بماند تا سفت شود .


    3. انتهای فیتیله را که از موم خارج میشود را در مرکز یک مداد حلقه کنید. مداد را در بالای قالب که موم خود را درون آن می ریزید ، قرار دهید.


     

    3. موم ذوب شده را به آرامی بریزید تا سرریز نشود. در نظر داشته باشید که موم زنبور عسل پس از سرد شدن کمی منقبض می شود.

     

     

    4. اجازه دهید موم به مدت چهار ساعت در دمای اتاق بماند. اگر شمع شما دارای ترک یا سوراخ است کافی است دوباره موم باقی مانده  را گرم کنید و اضافه کنید. بگذارید سفت شود.در صورت امکان بهتر است به مدت 24 ساعت کامل سرد شوند .

     


    5. طول فیتیله شمع شما باید کمتر از نیم اینچ باشد. اگر هنگام روشن شدن ، شمع شعله بلندی دارد ، فیتیله را کوتاه کنید.

     


    آموزش صفر تا صد شمع سازی